15. kesäkuuta 2015

Finntriathlon Vanajanlinna sprintti 14.6.2015

Ei tähän jännittämiseen näy loppua koskaan.
Edessä olisi vihdoin se suuri päivä. Tämän kauden ensimmäinen triathlon starttini.
Eikä yhtään vähempää kuin Finntriathlon Vanajanlinna, sprinttimatka.
750m uintia, 20km pyöräilyä ja loppuun 5km juoksua.

Mieli ei ollut kuitenkaan täysin luottavainen.
Olihan uuden märkkärin testaus ollut aikamoinen koettelemus.
En osaa edelleenkään selittää mitä siinä testiuinnissa tapahtui. Ei vain tuntunut mitenkäänpäin varmalle.
Plussat olivat että vesi oli lämmintä (+14C) ja että puku ei painanut mistään. Siihen ne plussat sitten jäivätkin.. Kaikki muu meni pieleen.

Sunnuntaiaamuna kello soi kuudenpintaan. Aamupalaksi sain syötyä vain yhden kananmunan ja kaksi hapankorppua. Enemmän olisi pitänyt tankata, mutta jännitykseltäni en todellakaan kyennyt. kahvia meni tuttuun tapaan monta kuppia.
Vettä litkin myös tasaiseen tahtiin.

Matkalla Hämeenlinnaan jouduimmekin pysähtymään muutamaan kertaan vessassa.
Veden juominen pitäisi älytä lopettaa ajoissa, ettei sitten märkkäri päällä tule kamala veskihätä.

Kisapaikalla mua rupesi jännittämään vaan entistä enemmän. Syke huiteli jo sadassa! Mun leposykkeen ollessa normaalisti 50 :D

Haettiin kisakansliasta numerolaput ym tarvikkeet.
Olin tässä vaiheessa aika lukossa.


Mun mies kävi mun pyörän kanssa Velo&Oxygenin teltalla, jossa Mika pääsi korjaamaan mun pyörän takajarrua ja takavannetta.

Minä kiidin samaan aikaan kuuntelemaan kilpailijainfoa.
Infossa ei tullut mitään uutta esille, kaiken oli mun mies mulle jo ennakkoon lukenut kilpailijaohjeista.


Kisapaikkana Vanajanlinna oli ihan uskomattoman kaunis. Koetin jännitykseltäni vähän fiilistellä maisemaa.


Märkkäri meni yllättävän helposti päälle. Olihan sitä joka ilta kotona rullailtu päälle ja pois.
Meidän perheen iltaharraste nro 1.

Kävimme viemässä pyörän ja muut kamat vaihtopaikalle.
Tottakai tuli heti se kova pissahätäkin.
Eikun märkkäriä pois ja vessaan.
Turhaa aikaa ei enää jäänyt, vaan heti kun märkkäri oli ängetty takaisin päälle, päästiin veteen.

Veteen meno jännitti ihan hulluna!
Niin huonot fiilikset oli viime uinnista jääneet.


Kuva: Bullseye photography

Lähtösummeri pärähti.
Menin viimeisten joukossa veteen. harmittaa, olisi pitänyt vaan mennä ekana.

Uinti tuntui ihan superhyvälle!
En vain jostain syystä uskaltanut antaa kaikkia tehoja uidessa, se jälkeenpäin harmittaa.
Tosin vedestä noustessa mulla ei kantaneet jalat yhtään! Olin ihan pyörryksissä.
Jouduin alkumatkan vaihtopaikalle kävelemään, mikä nolottaa mua tosi paljon. Onneksi satuin  puolessavälissä matkaa näkemään mun mieheni kameran kanssa, siinä kohtaa oli siis pakko kerätä voimat ja alkaa juoksemaan.
Tiesin että tähän vaihtoon turaantuisi ihan liikaa aikaa.


Märkkärin sain ihan ok hyvin pois päältä, tosin aluksi en muistanut että mulla oli Polar ranteessa siinä puvun päällä..

Uinnin suoritin ajassa 00:17:53.

Pyöräilykengät jalkaan ja pyörän päälle.
Ihanaa, mulla oli vesipullot pyörässä. Tulivat vedet jo näin pian tarpeeseen.


Mä otin pyöräilyn todella lunkisti. Harmittaa jälkeenpäin.
Mun mies antoi kyllä tästä noottia :D
Kai mä yritin säästellä mun jalkoja juoksua varten..

Samaa kiekkaa pyöräiltiin neljä kertaa.
Nämä laskutehtävät tuottavat mulle aina suuria vaikeuksia.
Onneksi mun mies oli laskemassa mulle kierroksia. Huusi aina yleisöstä monettako kiekkaa olin vetämässä.
Yhden geelinkin kerkesin imaista siinä polkiessa. Ainakin psyykkisesti se auttoi.

Kuva: Timo Kananoja

Pyöräily meni ajassa 00:45:37. Joo, olisin pystynyt paljon parempaan. Mutta kivaa oli!!



Juoksuun mä lähdin ihan super innoissani. Juoksuhan on mun juttu.
Tänään vain tuntui sekin jotenkin nihkeälle. En uskaltanut laittaa itseäni ihan täysillä peliin.
Halusinhan kauden ekoissa kisoissa maaliin ilman riskejä.

Mentiin sama juoksureitti kahteen kertaan, jouduin huutelemaan taas vähän ohjeita mun mieheltä. Onneksi bongasin sen helposti yleisöstä.

juoksu meni ajassa 00:28:01 Tähän olin ihan tyytyväinen. Toki olisin kovempaakin voinut mennä. Muttei harmita.

Ekassa vaihdossa mä tunaroin reippa neljän minuutin verran, kun taas toka vaihto meni ajalla 1min 30sek.


Maalissa ajassa 01:37:21.
Overall : 266 / 313
Gender : 68 / 104
Categ : 15 / 24
Finisher paita ansaittu!

Ja taas muistaa että miksi tätä tekee.. Ihan vaan rakkaudesta lajiin <3


Nautin ihan jokaisesta hetkestä. Tämä oli paras mahdollinen startti aloittaa triathlon kausi 2015.

Uusia kisoja kohti lähdetään oikeasti luottavaisina itseensä.
Mulla on taustalla kaikista parhaimmat tukijoukot. Uskotteko että se riittää jo pitkälle? :)

Kiitos rakkaalle miehelleni tuesta, kannustuksesta ja loputtomasta kärsivällisyydestäsi <3



Vanajanlinnaan oli lopuksi katettu meille kilpailijoille brunssi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti